PEF
Weekihealth
Η ΑΑΔΕ ψάχνει για έσοδα - Χωρίς πινακίδες τα οχήματα σε ακινησία άνω των 18 μηνών - Επανέκδοση με...παράβολο
Η ΑΑΔΕ ψάχνει για έσοδα - Χωρίς πινακίδες τα οχήματα σε ακινησία άνω των 18 μηνών - Επανέκδοση με...παράβολο
Θα καταστρέφονται στο εξής οι πινακίδες των οχημάτων που έχουν τεθεί σε ακινησία για χρονικό διάστημα άνω των 18 μηνών, από δύο χρόνια που ίσχυε, ενώ οι κάτοχοι των οχημάτων που θα θελήσουν να τα θέσουν σε κυκλοφορία μετά την καταστροφή θα πρέπει να πληρώσουν και παράβολο ύψους 30 ευρώ για να αποκτήσουν πάλι πινακίδες.

Η αρχή, μάλιστα, πρέπει να γίνει από τις πινακίδες που ήταν κατατεθειμένες στις εφορίες στις 30 Μαρτίου 2018, ενώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο της καταβολής του παράβολου δεν ισχύει μόνο στην περίπτωση που οι πινακίδες έχουν καταστραφεί από λόγους ανωτέρας βίας και αφορούν και πάλι ακινησίες συνεχόμενης χρονικής διάρκειας μικρότερης των 18 μηνών.

Η εγκύκλιος
Τα ανωτέρω γνωστοποιήθηκαν αρμοδίως, με την υπ’ αριθμ. ΠΟΛ. 1136/17.72018 εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με την οποία κοινοποιήθηκαν οι διατάξεις του άρθρου 45 «Καταστροφή πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων και αντικατάσταση αυτών», του μέρους Δ’, του ν. 4530/2018 και δόθηκαν στις εφορίες οι ακόλουθες διευκρινίσεις:

Κοινοποιούμε, προς ενημέρωση, τις διατάξεις με τις οποίες προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η καταστροφή με ανακύκλωση, με μέριμνα των αρμοδίων υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων που τελούν σε κατάσταση ακινησίας για χρονικό διάστημα που υπερβαίνει τους 18 συνεχόμενους μήνες.

Κατά συνέπεια, η διάταξη καταλαμβάνει όλα τα οχήματα οι πινακίδες κυκλοφορίας των οποίων είναι ήδη κατατεθειμένες στις ΔΟΥ κατά την ημερομηνία ισχύος του νόμου, ήτοι την 30ή Μαρτίου 2018, καθώς και όσα θα τεθούν σε ακινησία από την ημερομηνία αυτή και μετά. Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας είναι η συμπλήρωση συνεχούς παραμονής τους στη ΔΟΥ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 18 μηνών.

Οι εν λόγω αρμόδιες υπηρεσίες θα χορηγούν, κατόπιν σχετικού αιτήματος του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος, βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας.

Για την άρση της κατάστασης ακινησίας ή την εκ νέου θέση σε δημόσια κυκλοφορία οχήματος του οποίου οι πινακίδες θα καταστραφούν, κατά τις εν λόγω διατάξεις, οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων περιφερειακών ενοτήτων της χώρας θα προβαίνουν σε αντικατάσταση αυτών μετά την υποβολή σχετικής αίτησης από τον ενδιαφερόμενο, συνοδευόμενη από την ως άνω βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, καθώς και την καταβολή παραβόλου υπέρ του Δημοσίου αξίας 30 ευρώ.

Αν τα κατατεθειμένα στοιχεία κυκλοφορίας καταστρέφονται από λόγους ανωτέρας βίας και αφορούν ακινησίες συνεχόμενης χρονικής διάρκειας μικρότερης των 18 μηνών, για την επανέκδοση αυτών δεν απαιτείται η καταβολή του παραβόλου των 30 ευρώ, μετά από βεβαίωση της αρμόδιας αρχής.

Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, θα καθορισθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες και η διαδικασία καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας.

Οι ΔΟΥ οφείλουν να προβούν άμεσα στον διαχωρισμό των πινακίδων κατά τα ανωτέρω, ώστε αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης του διοικητή της ΑΑΔΕ να προχωρήσουν, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα σε αυτή, στην καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας που έχουν συμπληρώσει έως την 30ή Μαρτίου 2018 συνεχή παραμονή τους στη ΔΟΥ για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο ή ίσο των 18 μηνών, με ταυτόχρονη σχετική ενημέρωση του τηρούμενου αρχείου.

Ειδικές περιπτώσεις
Περαιτέρω, με τις ως άνω διατάξεις δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, ανεξαρτήτως κυβισμού, τα οποία υπέστησαν καταστροφή ή αχρήστευση λόγω φυσικών καταστροφών, σε περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2017, όπως αναλυτικά αναφέρονται στο κείμενο του νόμου (περ. 5 α), καθώς και την πυρκαγιά της 11ης Σεπτεμβρίου 2017 στη Δυτική Αχαΐα, στις τέως κοινότητες Σαντομέρι, Χαραυγή, Άρλα, Φώσταινα, Ελαιοχώριο και Πετροχώριο, να υποβάλλουν, εντός ενός μηνός από τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ, ήτοι έως την 30ή Απριλίου 2018, αίτηση διαγραφής αυτών από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους διαγραφής. Η αίτηση, συνοδευόμενη από βεβαίωση του οικείου Δήμου στον οποίο ο αιτών δηλώνει την κατοικία του ή πιστοποιείται ότι εκεί αποδεδειγμένα ασκεί εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, υποβάλλεται σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας. Στον αιτούντα χορηγείται βεβαίωση διαγραφής, με ημερομηνία τις παραπάνω αναφερόμενες ημερομηνίες φυσικής καταστροφής ανά τόπο όπου συνέβη αυτή και εξαιτίας της οποίας καταστράφηκε/αχρηστεύθηκε το όχημα. Σαφές είναι ότι τα τέλη κυκλοφορίας δεν οφείλονται από την ημερομηνία διαγραφής του οχήματος, που τίθεται κατά τα ως άνω, και εντεύθεν. Αίτηση διαγραφής μπορεί να υποβληθεί και από κληρονόμους για κληρονομηθέντα οχήματα μετά την δήλωση αποδοχής κληρονομιάς, καθώς και από συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Τι ισχύει για φορτηγά Ν1
Τέλος, με την παρ. 6 των ως άνω διατάξεων αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 8 του Π.Δ. 116/2004 και δίνεται η δυνατότητα (πέραν των ιδιοκτητών ΕΙΧ αυτοκινήτων) και στους ιδιοκτήτες φορτηγών ΙΧ κατηγορίας Ν1 με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 4η Μαρτίου 2004, τα οποία δεν βρίσκονται στην κατοχή τους διότι δόθηκαν για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως την ίδια ημερομηνία (4/3/2004), να υποβάλλουν στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας στην οποία έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας, υπεύθυνη δήλωση - αίτηση διαγραφής από το Μητρώο Οχημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής του οχήματος. Αναφορικά με την οφειλή τελών κυκλοφορίας έχει ισχύ η ΠΟΛ. 1145/21.9.2017.   
Tags:
ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ Οικονομία
 
Genesis Pharma
Demo
BMS
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
14:01
Il Manifesto: Η Ελλάδα βγαίνει από τα μνημόνια λιτότητας
13:00
Γερμανοί αναλυτές: Η Ελλάδα ξανά σε τροχιά ανάπτυξης
10:32
Ρέγκλινγκ: Οι ελληνικοί χειρισμοί του 2015 κόστισαν στη χώρα 86 έως 200 δισ. ευρώ
09:06
Από την κρίση του 2009 στην έξοδο του 2018 - Το χρονικό των μνημονίων
21:22
Εξωδικαστικός μηχανισμός: Κρίσιμες ερωτήσεις, χρήσιμες απαντήσεις για τον "οδικό χάρτη" ρύθμισης σε 36 και 120 δόσεις
12:26
Ξεπέρασαν τις 4.000 οι αιτήσεις πυρόπληκτων για το επίδομα
07:00
Οι Moody`s και Standard and Poor`s υποβαθμίζουν την Τουρκία και στην προοπτική της οικονομίας της
06:52
Γερμανικός Τύπος: Η μακρόσυρτη διάσωση της Αθήνας
00:00
Π. Μοσκοβισί για την ολοκλήρωση του ελληνικού προγράμματος: «Συλλογικά ισχυρότερη» η Ευρώπη
17:49
Σε 3.957 οι αιτήσεις πυρόπληκτων για το επίδομα
17:40
Νέα έκτακτη οικονομική ενίσχυσης σε πυρόπληκτους συνταξιούχους
16:40
Στα 345,379 δισ. ευρώ ανήλθε το χρέος της Κεντρικής Διοίκησης στις 30 Ιουνίου 2018
16:38
Κομπίνα με παράνομες επιστροφές φόρων από λογιστές
16:37
Στην Ελλάδα ο χαμηλότερος ετήσιος πληθωρισμός, σύμφωνα με τη Eurostat
00:07
Economist: Η οκταετής οδύσσεια της Ελλάδας αποδεικνύει τα ελλείμματα της ΕΕ